BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

27 February 2013

Who are we..

This is my model.Semek gedik..haha
Payung bebudak kelas,
 

 Hujan.hari ni terengganu masih hujan.boleh dikatakan hujan masih x serik2 lagi.sudah agak lame sebenarnye,mase aku nk final exam sem lps.dan sekarang ni aku dah nk final pulak utk sem 2.Mungkin keadaan yg xmenentu menyebabkan hujan pun xmenentu.salah siapa?

   Td..ramai org yg bersungut.."hujan.pulop,," "hujan sokmo".sungutan tu bermakna kita bersungut dgn Allah jugak laa kan?Allah yg turunkan hujan.Bermakna kita tak suka laa ape yg Allah cipta?

So,better watch out your mouth.Sebenarnye ade kebaikan jugak hujan,dpt elak maksiat.apesal aku ckp mcm tu?sbb..ok..based on aku tgk kat Uitm aku sendiri,xde laa perempuan dan laki2 berkepit dpn kolej ni.Haha.Byk lagi yg kite dpt,semua pun xde mood nk keluar berderak time hujan2 camni.x ke jimat duitnye tu?hehe..

   Tp..as we know..ade jgk keburukan..antaranya,manusia jadi kuat tido.Termasuklah aku sendiri.Time hujan mmg agk pyh nk bgn pagi.ape nk jd laa~Then,agk ssh nk ke kls sbb kain basah,kasut basah.Syaza,aku tgk warne kasut dan stoking pun dah same.Haha.And kalau nk fokus kpd sumber alam yg lain,mmg xbaik utk pokok2 sbb air terlalu excess.Haha.
Ok.tu je.Kesimpulannya,jgn bersungut walaupun hujan ataupun panas.masing2 ade kebaikan.Husnuzon dgn ciptaan Allah. ;)

Here doa mintak hujan and doa mintak hujan diberhentikan.Saje share.hehe




Ya Allah, berilah kami hujan yang merata, menyegarkan tubuh dan menyuburkan tanaman, bermanfaat, tidak membahayakan. Kami mohon hujan secepatnya, tidak ditunda-tunda.’ (HR. Abu Dawud 1/303 dengan sanad yang shahih



اَللَّهُمَّ حَوَالَيْنَا وَلاَ عَلَيْنَا، اَللَّهُمَّ عَلَى اْلآكَامِ وَالظِّرَابِ، وَبُطُوْنِ اْلأَوْدِيَةِ وَمَنَابِتِ الشَّجَرِ

“Ya Allah! Hujanilah di sekitar kami, jangan kepada kami. Ya, Allah! Berilah hujan ke daratan tinggi, beberapa anak bukit perut lembah dan beberapa tanah yang menumbuhkan pepohonan.”
( HR. Al-Bukhari 1/224 dan Muslim 2/614)


Sorry I talked too rubbish:


0 comments: