BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

13 November 2014

Warung Sembang : Part 2

Assalamualaikum..

Hujan renyai2 bahasa sambil dengo lagu sayang lahir batin-wali band, meh aku sambung la part 2 cerita warung sembang ni..

Lepas KI kat dewan satu hari, next day tu pulak,, KI dalam kelas. Mmg aku paling dok suke la KI kalu dalam kelas ni, sbb? sokmo kene ice-breaking, perkenalkan diri, hobi, cita2. And aku perasan la kan, setiap sem, time introduce pasa dirikan, mesti cita2 aku sentiasa berubah2, sem 1 doktor, sem 2 saintis, sem 3 optometris, sem 4 lecturer, sem 5 pharmacist. yess, aku mmg terlalu byk cita2, and org kate angan2 je la kot yang mampu nye. Yang untuk future, wallahualam. Sesungguhnya Allah adalah sebaik-baik perancang, dok gtu? hehe

Okay, dlm kelas tu, mentang2 la kan ade group baru kat wassap, sume pakat wassap je dalam kelas tu, and mase tu admin, didi tmbah ahli dimane ahli2 x ikut beraya tu masuk skali cthnye mcm yah, mimi , jirey.. Dalam group tu sume mcm mende je, eksaited kan fes time ade group yg sume gile2. Asal kene pilih utk bercakap je, akan ade la gmbar dlm group tu. Pastu, nk dijadikan cerita,, Didi, which is one of my friend yg sgt2 clumsy asal presentation ke speaking ke, and lecturer tu pun pilih la die utk gi kat depan, cakap pasal diri , moto hidup, and byk lagi, tp aku lupe. Dan aku rase tu mmg kelas utk warung sembang je sbbnye, 

Didi->Z->Yaya->Jirey->Aku->Arif->Aain->Yah->dok ingat, 
Lepas je aku kene pilih,, aku rase nk maroh gile2 tahap maksium ke Jirey,, bakpe dalam rama2 kene pilih aku? Rase mase tu nk netup je, hahahha.. tp terima kasih ye Aziran sbb pilih saye, at least saye boleh la cerita kat semua org pasal diri saye dalam kelas tu, huhu

Bile aku fikir balik, bakpe sem sebelum2 ni semua dok kenal, dok kacip, dok rapat lagi? bakpe mesti sem 5? dan KI mase sem 5 tu la KI last skali, asikk banget sihhh. hihi,, lepas ni xdok doh KI~ weehuuu. haha

Dan lepas habis sehari KI tu, byk jgk ilmu aku dapat, belajo pasal resume utk pohon kerja, lecturer tu pon best je walaupun die cakap dok dengo mende, tp disbbkan wassap depan mate, dok dengo doh mende die kabo hahahhaa

Petang tu, Yayahana antar aku balik, rasenye tu first time Yaya berkhidmat utk aku, hahahha. Mase tu, byk gile bende duk crite, dok habis2, dan aku rase..sapa ke saat ni.. ade je lagi cerite nk cerite ke Yaya. Lulu kabo aku n yaya ni mcm adik bradik doh,pranga pun same hahaha..

Malam tu, aku busy layan spupu aku dari New Zealand, dan tibe2 aku bukok wassap, 1000+ masuk warung. Weh ! gile ke mende sep ni, aku dan scroll sikit2 je... dan mase tu sume sibuk dok keneng2, sume cari pasangan. eh? aku ni pun pelik la, menan mende plk bdk2 ni.. mase tu wa weay,yaya arif, lulu syaza, tibe2 jirey masuk .. "saye dgn sape?" pastu bdk2 ni suruh pilih, aku pon letok la smiley akat tangan, diikuti dgn wa n sape sorg lagi, aku dok ingat, dan,, Jirey pilih aku. 

HAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHHA

Dan sejak haritu, sejak saat tu, sejak detik tu,, sume pakat ngate aku ni sweet dgn jirey, dannnnn sume tetap tarikh 20 hb, megaraya uitm, tarikh kawen aku. hahahahhahaha

Aku hanya mampu sabar, dan aku rase mende tu kelako sbb ...sweet sgt eh kite ni Jirey? hahahhaha sbb sume pakat jeles. haha

Dan esok , esok, esok , esok.. terus aku dok napok Jire kat kampus, sapa Cenna tanye aku,

"Aida, mu main2 dalam group tu jupe dok lagi Jire??"

Jwapan aku, dok. tp jadi gane kalu jupe? bajet aku kisah, main je kan.. dan,, ade org tny..

"Aida, bile nk beli baju kawen?kamis ni kenduri"
"Nk jdi flowergirl aida boleh?"
"Nk jadi pengapit?"
"Tema majlis warne mende?pink ke?"
"Aida xmboh paka inai ke?"

Gile. Gile. Gile. Budok2 ni buat macam aku nk kawen sungguh hahahah
Mase malam kamis tu, lps sorg2 mari bilik aku, ajk pakai inai. Tapi maafla, aku mmg jenis dok paka inai, hihihi... Tp bdk2 ni sume pakat jage malam berinai hahaha.. sungguh belake.. al-maklumlah megaraya last kot kat uitm.

Dan esok...............


 .. sorry I talk too rubbish::

0 comments: