BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

12 November 2013

12.11.13

Assalamualaikum.. 

sangatlah lama aku malas nk menghadap blog ni, habis berdebu siap bersawang lagi haa, tibe-tibe malam ni ade mood pulak, just sbb tarikh tu kot, aku pun x tahu kenapa aku suke sangat tarikh yg lawa2, sbb aku harap ade something yg baik akan terjadi kot sbb tarikh tu, angan-angan la org kate kan. haha

but, nothing happen. 

sad.

sekarang ni baru aku sedar yg cuti aku dah nak habis, tinggal berape hari je lagi, langsung x prepare utk masuk sem baru. haishh . adik2 jgn contohi akak ni ye, dah la cuti x manfaatkan sepenuhnye pun, asyik mengadap tv,laptop je 24 jam.berat nanang. 

tapiiiiiiii,,,cuti ni,,,aku belajar memasak~ wit wit~buleh jadi calon isteri tak? *kenyit2 mata. haha. main2 je la. bukan pro sgt pun, tu pun kalau nenek aku ade,aku tny, kalau x ade,aku padan tgk buku resipi & internet . alah zaman dah maju kan~ haha

tapi kan, abah aku mmg x makan anak2 die masak, abah siap cakap yg abah hanye makan masakan tok ma, umi ,kedai. hmm. sbb tu kalau aku masak aku x mengharap pun abah rase masakan aku. 

nak dijadikan cerita, haritu aku masak ikan patin asam pedas,aku mmg tak tny tok ma langsung, just buat sendiri,pastu ptg tu aku tak sempat nak rase masakan aku sendiri,sbb aku teman tok ma pergi mengurut, dalam pukul 5 mcm tu, aku balik, aku tny la umi mcmane masakan aku, umi cakap okay, abah siap menambah lagi nasi. dalam hati aku bunge2 lah kan, umi pun tny ,aku ke tok ma yg buat, 

.
..
...
........

bile abah tahu aku yg masak tnpa bantuan tok ma, abah senyum je,aku pun xfaham maksud senyuman abah, hari ni aku masak masakan abah suke,ayam goreng n ikan singgang,tapi abah tak sentuh pun,abah lebih rele ambik nasi goreng umi masak yg pagi tu. 
aku pun dah macam tak kisah, asal ade org lain yg makan, malam tu mule lah abah lapar,sape suruh tak sentuh lauk aku buat. umi pun cakap, abah kalau die tak tahu sape yg masak,sure die makan,tp sbb die tahu anak die yg masak, die pun macam...aku pun tak faham. 

aku rase,,

selagi abah tak makan masakan aku,selagi tu aku x boleh kawen kot, haha

sory la abah, aida mmg tak sepro umi, tok ma, chef2 kat kedai,
but ...

i tried. 

to my dear future husband:
sory kalau saye mmg xpandai masak,sbb bende ni mmg x belajar kat sekolah, hanye hati yg ikhlas dapat memberikan sajian yg enak.eh?
haha, ape2 laa, tapi aku nk igtkan yg aku tak la pandai masak mane pun. tu je.  haha

.. sorry I talk too rubbish::

0 comments: