BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

13 October 2012

Iktiraf

Assalamualaikum..
Iktiraf?lagu yg sangat mendalam maksudnye.setiap kali aku dengar lagu ni..pasti aku akn igt ape yg aku lakukan..Ya Allah..terlalu byk dosa aku pada-Mu.aku bukan insan yang sempurna..tapi aku cuba dari hari ke hari ....Kau kuatkanlah hati hambaMu ini Ya Allah..kau kuatkanlah Iman ku...

Semalam..lepas aku bangun tido..umi tekan channel Al-Hijrah..mase tu..Rancangan Zikir Dikir..Rancangan apekah ini?


Then..aku tahulah.,satu program Islamik..mase tu..artis jemputan Ustaz Ashraf.ye,,Ashar Muslim,seorang selebriti yang byk berubah...
Soalan pengacara: Apekah yg menyebabkan anda berubah?

Ashraf Muslim: Alhamdulillah..Allah masih sygkn sy..Allah uji sy dengan sy rase hati sy kosong walaupun sy telah bergelar artis sejak dari tahun 2006..dapat duit byk2 lepas buat movie,drama,,tp,,bile akhir bulan..kemanekah duit itu menghilang?hati xpernah rase tenang...Sehinggakan satu hari tu..terdetik utk berubah ke jalan Allah..mase tu pergi jumpa seorang ustaz[sory..lupe name ustaz tu],,ustaz tu ckp..mudah je nk hati rase tenang..just dekatkan diri kpd Allah..

macam mane?

selalu solat,mintak doa,yg paling penting bertaubat.

lps tu..die pun pergi Mekah..sbb kat sane..tempat yg paling mulia utk berdoa pade Allah..die xnak pergi dan balik dgn kosong.die nk terisi dgn sesuatu.die berdoa..dpt job yg mudah2..dpt rezeki yg baik2..dan kuatkan Iman..

Alhamdulillah..Allah makbulkan doanye..lps tu..die dh xrase kosong lg.sebab tu..die start menjadi seorang Ustaz..die juge melibatkan diri dlm perubatan Islam.

"Kalau kite nk berubah,bukan mengharap pade org lain..yg penting diri kite sendiri."

Ye.sy sangat setuju dgn ayt anda..xperlu tunggu .Yang paling penting.YOURSELF.




Lirik Doa Taubat (Iktiraf) - Raihan

Wahai tuhan,
Aku tak layak masuk syurgamu,
Namun tak pula aku sanggup ke nerakamu

Ampunkan dosa dan terimalah taubatku,
Sesungguhnya engkaulah pengampun dosa-dosa besar

Dosa-dosaku bagaikan pepasir dipantai
Dengan rahmatmu ampunkan daku m
Oh tuhanku

Wahai tuhan,
Selamatkan kami ini,
Dari segala kejahatan dan kecelakaan

Kami takut kami harap kepadamu,
Suburkanlah cinta kami kepadamu,
Kamilah hamba yang berharap belas darimu

Ilaahi lastu lilfirdausi ahla
walaa aqwaa 'alannaaril jahimi
fahabli taubatan waghfir dzunuubi
fa innaka ghoofiruddzambil 'adziimi

Dzunuubi mitslu a'daadir rimaali
fahablii taubatan yaa dzaljalaali
wa'umrii naaqishun fiikulliyaumi
wa dzambii zaa-idum kaifahtimali

Ilaahi 'abdukal 'aashi ataaka
muqirron biddzunuubi waqod da'aaka
fa in taghfir fa anta lidzaaka ahlun
wa in tadrud faman narjuu siwaka




'Wahai tuhanku,

Jika aku menyembahMu kerana takut akan nerakaMu
Maka bakarlah aku dengannya

Jika aku menyembahMu kerana mengharapkan SyurgaMu,
Haramkanlah aku memasukinya

Tapi Jika aku menyembahMu semata-mata kerana cinta kepadaMu
Maka jangan kecewakan aku dan janganlah tutupi diri Mu
Dari pandanganku..'

-Doa Munajat Rabia'tul Adawiyah-


sorry I talk too rubbish::

0 comments: